Kezdeményezésünk célja:

A Fiatalok a Nemzetért Alapítvány az Erasmus Plusz ifjúsági részvételi pályázat keretében nagyszabású felmérést végzett a fiatalok és a médiatudatosság témakörében. A 2022-2023-ban megvalósuló, egy éves tevékenységünk során sok száz fiatallal találkoztunk, programokat, kerekasztalokat, fókuszcsoportos beszélgetéseket szerveztünk, és legfőképp egy kérdőíves kutatás keretein belül felmértük a fiatalok médiafogyasztási szokásait, a média különböző szegmenseivel szembeni attitűdjeit, tudatosságát. Ennek során olyan, napjainkban különösen fontos témákat is érintettünk, mint médiafogyasztás mértéke és megosztása, az internetfüggőség, az álhírek, az oktatáson belüli médiatudatosságra nevelés, vagy épp a közösségi média veszélyei.

Tevékenységünk legfontosabb motivációi:

A kutatásunk eredményei:

Projektünkről számokban:

Résztvevő szervezők száma: 20 fő

A kérdőívet kitöltő fiatalok száma: 1579

Megvalósított részvételi tevékenységek száma: 6 fókuszcsoportos beszélgetés alkalmanként legalább 15 fővel (Miskolcon, Debrecenben, Szolnokon, Szombathelyen, Nyíregyházán, Jászberényben)

3 db, összesen 12 napos ifjúsági program: kitelepülés a fiatalok nagy érdeklődésére számottevő fesztiválokra (EFOTT, Campus Fesztivál, MCC Feszt)
A bevont döntéshozók/média szakemberek száma: 15 fő

Projektünk címe: MÉDIAtudatosság

Azonosítószáma: 2022-1-HU01-KA154-YOU-000070925

Megvalósítási időszak: 2022. szeptember 1. – 2023. október 31.

Pályázati program: Erasmus+ Program – Ifjúsági ág

Közreműködő szervezet: Tempus Közalapítvány

Projektünk az Európai Unió támogatásával valósult meg.