Barion Pixel

Tudatos médiahasználat a fiatalok bevonásáért címmel szerveztünk 3 másik partnerszervezettel közösen képzést Keszthelyre. Magyarországról, Erdélyből, Felvidékről és a Vajdaságból érkeztek fiatalok és kevésbé fiatalok erre az egyhetes eseményre, ahol nem csak szakmailag fejlődhettek, hanem volt lehetőségük tartalmas szabadidős programokon is részt venni és új kapcsolatokra, barátságokra is szert tehettek.

A Fiatalok a Nemzetért Alapítvány mellett a Vigyázó Egyesület (Györgyfalva – Románia), a Nyers István Sportakadémia (Tóthfalu – Szerbia) és az Ében Haézer (Berzente – Szlovákia) vett részt a projekt kitalálásában és lebonyolításában, illetve a fiatalokkal foglalkozó résztvevők kiválasztásában. Célunk az volt, hogy az egyhetes képzés tréningjei által olyan tudással vértezzük fel a jelenlévőket, amit a mindennapi életben tudnak alkalmazni, ezáltal ők maguk is tudatossabban használják a médiát, illetve ezt tudják átadni az általuk elért fiataloknak is. Továbbá a különböző közösségi platformok hatékonyabb használata által jobban el tudják érni célcsoportjukat, a fiatalokat. Mindezek jegyében a hét folyamán játékos tréninget tartott Molnár Janka, a TikTokon 100 ezer követővel rendelkező tartalomgyártó, rengeteg hasznos tudást átadva. Trénerünk volt a hét folyamán Bálega János a KÖZ-Pont Egyesület vezetője, aki a médiatudatosság erősítése és az álhírek felimerése kapcsán tartott nagy sikernek örvendő workshopot. Rengeteg érdekes és fontos tudást adott át a résztvevőknek a Pécsi Egyetem docense, Guld Ádám kommunikációs szakember, aki a Z generációról médiafogyasztási szokásairól tartott előadást és interaktív játékokat. Természetesen nem maradhatott ki a közöségi platformok legnépszerűbbike, a Facebook, illetve az Instagram megismerése sem és ezek használatának mikéntje, amelyről Kovács Zsófia és Farkas Gergely tartott feladatokkal egybekötött ismeretátadást.

Az egész hét fontos része volt, hogy a résztvevőknek csapatokra osztva kellett a képzésekhez köthető feladatokat megoldaniuk, egy fiktív szervezet brandjét felépíteni és a tevékenységével kapcsolatos tartalmakat legyártani, majd pedig ezt prezentálni mindenki előtt. A bemutatók nagyon jól sikerültek, nagyon ügyesen építették be a tanultakat, hallottakat a feladatok megoldásába, némelyik munka pedig a kreativitáson felül a humorérzéküket is megcsillogtatta.

A mindennapos képzések mellett fontosnak tartottuk, hogy a lehetőségekhez mérten legyen szabadidős program is, így került sor kvízestre, táncházra, Szabó Péter, a Georgikon Pincészet borásza által tartott borkóstolóra, vagy épp a különböző országokból érkezett résztvevők által előadott kulturális estekre, ahol a saját régiójukat mutatták be a többieknek.

Összességében egy nagyon tartalmas, a média világában hasznos tudást biztosító egyhetes rendezvényen vagyunk túl, ahol a képzéseken felül az is növelte a hasznosságot, hogy négy országból, számos különböző hátterű szervezet részéről érkeztek emberek, akik a saját tapasztalataikat, jó gyakorlataikat is meg tudták osztani egymással. Szervezőként öröm volt látni mindezek mellett az új barátságok, kapcsolatok kialakulását és az igényt arra, hogy hosszútávon is fennmaradjanak ezek a résztvevők között.

A projekt az Európai Unió támogatásával valósulhatott meg.

Képek az eseményről: